Отже, сьогодні в наші чіпкі геймінсайдовськие лапи потрапила алфа-версия Doom3 показана на E3, за що окреме спасибі нашому англійському другу impact'у. Негайно загорнувши це диво на болванку цінний вантаж був доставлений додому для докладного розбору польотів.
Запускалося все це на Athlon 1Ghz/512RAM/Radeon8500 128mb. На тій конфігурації машин що стоїть в Cyberzone (P4-1,4ghz, 256 RAM, Geforce2 MX), на жаль, можна було знімати тільки ськріншоти. Повний розмір деми 1,1gb. В середньому fps: ~30.
Навіщо винаходити велосипед, якщо він вже винайдений і винайшли його не де нібудь а саме в ID. Схоже наступає той день коли камені убік роботов-трансформеров відомих так само як Q3 кидати більше не будуть, а минула пошана таки повернеться до компанії. Коли бегаєш в жудко гальмівну дему Doom3 начинаєш розуміти, що ТАМ роблять те, що так давно хотілося, що більше не буде цих барвистих оружій, кольорових коррідоров, строкатих ськинов...тут буде багато крові, темних коррідоров і оранжевого туману, що тут буде страшне. Перше що впадає в очі це архітектура рівнів. Таких рівнів як тут, повірте, ще не було. Весь виконаний в єдиному стилі, розгромлена база, порожні коррідори, купа трупів і виючі зомбі, вже в перші хвилини понімаєш - ТЕ ЩО ТРЕБА.
Серед ефектів і фізичної моделі слід зазначити тіні, що міняють свій напрям залежно від положення гравця і відкидають світло на обьекти які з'являються в безпосередній близькості від джерела, дим від пострілів, що міняє свій напрям залежно від руху. Виглядає дійсно дуже здорово. Виділяти що або кардинально нове дуже складно, це буде саме та гра на яку будуть равнятся в будушем.
Як нам дають зрозуміти з intro дія розгортається на Марсі. У учених не складається з черговою високотехнологічною штуковиною і через якісь ворота телепортації в наш світ прибувають безтілесні духи вселяющиеся в персонал наукового центру. Гравець - що єдиний вижив (хоча може надалі опиниться що не єдиний) при вторгненні, основне завдання звичайно ж остатся в живих і закріпити тих хто перешкодить на шляху додому. Все просто, або ти або вони, крові він цього буде не менше.
Складно сказати скільки у фінальній версії буде ськріптових сцен, але ті що показані в деме зроблені просто відмінно. Момент коли в піхотинця стріляє якийсь зомбований тип з вулкана запам'ятається дуже надовго, а взагалі те, як в ID навчилися передавати страх людини притиснутого до стіни заслуговує великої пошани.
Кров. Вона летить на стіни, пів, в стелю, вона схоже прилипає навіть до черевиків. У мертвого монстра можна всадити десять куль і все десять ляжуть на моделі якраз в те місце куди цілиться гравець, попутно виплестнув фантан крові від кожного попадання. Одним трупом цілком реально забризкати невеликий куточок, та так що Fairy і Мр.Мускул вже не допоможуть бідній марсіанській прибиральниці.
У ID роблять ставку на майбутнє, схоже що люди чітко представляють що стоятиме на столі у середньостатистичного геймера через 6 місяців або рік. Врядлі ми побачимо повну версію раніше, ви б хотіли увідіть її раніше, я після години проведеного за демой вирішив що ні.
І проте небагато про фізику. Расприжка таки є, прискорення майже не відчувається, та і при 20 fps надеятся її увідіть складно. Яким буде мультіплєєр зараз сказати неможливо, але найсмачніші види зброї нас схоже чекають ще попереду. У будь-якому випадку в це гратимуть, багато і часто.
На последок хочеться сказати що сьогодні-завтра ця демоверсия стане доступна на одному з українських FTP і всі охочі з нормальним каналом до UA-IX зможуть без проблем собі поставити і оцінити. На цьому все, всім фанатам FPS рекомендується для наочного вивчення.